Lamar communicatie gaat graag buurten bij vakgenoten en klopte aan bij Rosanne van de Leemkolk van influencer marketing-bureau 3sixtyfive. Zij kent alle (of in elk geval héél veel) influencers van Nederland en koppelt ze aan de passende merken. De uitgelezen persoon dus om ons te vertellen over deze wondere wereld.
En jawel: wie influencer zegt, zegt video. Dus onze toenmalige tekstschrijver Daphne heeft er meteen haar eerste video van gemaakt. #firstvideo, zeggen ze dan op social media. En zo hebben we dat zakelijk vloggen – nog zo’n enorme trend – ook meteen eens uitgeprobeerd.
Sdu, uitgever in de juridische wereld, ontwikkelde eind 2016 een contentmarketingstrategie. Hoe hebben zij het aangepakt? Wie waren betrokken en hoe hebben zij hun organisatie ingericht om die strategie in de praktijk te brengen?
Een heldere kernboodschap formuleren, het klinkt zo makkelijk. Maar in één of twee zinnen tot de kern komen, kan best lastig zijn. Over jezelf, jouw onderneming of jouw service valt waarschijnlijk veel te vertellen. Gelukkig zijn er een aantal hulpmiddelen bij het formuleren van een krachtige kernboodschap.