Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties (SPW) maakt zich hard voor de pensioenbelangen van al hun (ex-)deelnemers en gepensioneerden. Een van de middelen die ze daarvoor gebruiken is het magazine ‘Goed voor …’. De heldere content die uitnodigt tot actie komt van Lamar communicatie. Speciaal voor de mensen die bijna met pensioen gaan, maakten wij samen met Enof creatieve communicatie een themanummer.
In dit themanummer komen alle facetten van het pensioneren aan bod: van deeltijdpensioen en eerder stoppen met werken, tot de pensioenplanner en de life events die het pensioen beïnvloeden. Ook geeft het Nibud tips om straks financieel uit de voeten te kunnen en vertellen gepensioneerden over hun ervaringen. Tot slot is er een stap-voor-stap infographic die je begeleidt in het aanvraagproces.
Lamar communicatie kan bogen op jarenlange ervaring als het gaat om pensioencommunicatie. De samenwerking met SPW verloopt dan ook als een trein en past uitstekend bij onze kijk op ‘moeilijke dingen makkelijk maken’. Geheel in lijn met de SPW-huisstijl, ontwierp Enof een aansprekend en overzichtelijk magazine, waar je nu eens écht wat aan hebt.
‘I have a dream’ van Martin Luther King ging de boeken in als één van de meest inspirerende speeches uit de geschiedenis. Wat betreft impact valt daar weinig op af te dingen. Maar of Luther Kings doelstellingen hadden gepast in een contentstrategie, is de vraag.
Verhalen blijven beter in ons brein kleven dan feiten en cijfers. Steeds meer organisaties willen daarom ‘iets’ met storytelling. Gaat dit altijd goed? Nou nee, bedrijven kunnen behoorlijk de plank misslaan. De 5 don’ts van storytelling.