Al een aantal keer verzorgden we de eindredactie van In the Pocket, het jaarlijks magazine van Rabobank Utrecht voor eerstejaars studenten.
Alle content voor het magazine wordt bedacht en geschreven door de studenten zelf. Koosje: ‘De ene student heeft meer schrijftalent dan de andere. Dus de enthousiaste redactieraad levert allerlei teksten van verschillend niveau aan. In de eindredactie zorg ik ervoor dat de teksten dezelfde tone of voice en frisheid krijgen. Ook maak ik ze geschikt voor het magazine, door ze op lengte te brengen en sprekende koppen en tussenkoppen te verzinnen.’ Enof uit Utrecht tekende voor de vormgeving van het magazine.
Rabobank Utrecht wil met het magazine ‘In the Pocket’ klantenbinding creëren als onderdeel van de communicatiestrategie voor studenten: ‘Levenslang financieel partner’. Het staat boordevol leuke en nuttige (financiële) informatie waar de student gedurende zijn hele studententijd gebruik van kan maken. De studenten laten zien welke financiële issues zij ervaren als ze starten met studeren, maar vertellen ook hoe het er bij hen in het studentenhuis of in Utrecht aan toe gaat.
Stel je hebt een contentstrategie verzonnen die gaat helpen om de organisatiedoelen te verwezenlijken. En je hebt bedacht welke communicatiemiddelen je online en offline gaat inzetten. Alles staat in de steigers en nu volgt de volgende uitdaging: relevante content maken voor je doelgroep.
Het pensioen is in beweging. Pensioencommunicatie moet duidelijker, toegankelijker en vooral: aanzetten tot actie wanneer het nog kan. Maar hoe?