Schrijven naar doelgroep

Niet iedereen toont zich even geïnteresseerd in zijn of haar pensioen. Niet omdat het onbelangrijk is (salaris voor later!), maar omdat de complexe materie weinig gebruiksvriendelijk aan de man wordt gebracht. Dat moet anders, dachten ze bij Blue Sky Group, de pensioenuitvoerder van onder andere de KLM Pensioenfondsen.

In samenwerking met ontwerpbureau FRISSEWIND ontwikkelde Lamar communicatie het magazine ‘Focus’. We maakten drie varianten voor de drie verschillende doelgroepen binnen KLM. Op deze manier krijgt iedereen – van technisch medewerker tot piloot en van stewardess tot bestuursvoorzitter – de juiste pensioeninformatie in een passende context en tone of voice aangeboden. In Focus lees je op een toegankelijke manier over jouw pensioen, aan de hand van human interest, life events, veranderende wetgeving en zelfs beleggingsresultaten.

video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

Animaties zijn ideaal om de essentie van een moeilijk onderwerp snel over te brengen. Dat begint met een goed script, van maximaal 240 woorden. Of het nu over pensioenen, het Nederlands Kiesstelsel of de ziekte van Lyme gaat: elk onderwerp is gemakkelijk uit te leggen in 1 of 2 minuten.

‘Leven zonder media is een illusie’

‘Media zijn voor ons, als wat water is voor vissen’, aldus Mark Deuze, hoogleraar Mediastudies aan de Universiteit van Amsterdam. Volgens Deuze leven we niet met media, maar in media. We interviewden de auteur naar aanleiding van de publicatie van zijn boek ‘Leven in media’.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere