Barista schenkt koffie, een scheutje koffie staat symbool voor inspiratie

Scheutje inspiratie bij je koffie?

Inspiratie. Het is even ongrijpbaar als belangrijk wanneer je tekstschrijver bent. Waar haal je het vandaan? En waarom heeft de één last van een permanente writer’s block terwijl bij de ander een niet-aflatende woordenstroom uit de vingers komt?

Gloednieuwe bungalows

Begin januari klapte ik voor het eerst mijn laptop open bij Lamar en schreef ik mijn eerste stuk voor een groot pensioenfonds. Direct daarna tikte ik nieuwsberichten over gloednieuwe bungalows en restaurants op vakantieparken. Gevolgd door een interview met een manager in de dakdekkersbranche.

Stuk voor stuk nieuwe onderwerpen voor me, maar ik haalde inspiratie uit de uitdaging én de afwisseling. Want is dat niet het allermooist aan het vak van tekstschrijver? Een paar maanden geleden woonde ik nog in Berlijn. En was ik expert op het gebied van luxe hotels en de geschiedenis van de stad. Nu krijg ik een stoomcursus pensioenen, bungalowparken, zorg en véél meer.

Niet lachen alsjeblieft

Maar het is niet alleen de afwisseling die me hier bij Lamar inspiratie bezorgt. Ik ben freelancer geweest, waarbij ik met de kat op schoot stukken schreef in mijn studeerkamer. Heb op een kantoor van een start-up gewerkt met constant zo’n honderd collega’s om me heen. En ik ben zelfs een jaar in dienst geweest van een Duitse overheidsinstantie waar de directrice boos om de hoek kwam kijken als je te hard lachte.

Nu, bij Lamar communicatie, word ik omringd door mensen die heel goed begrijpen dat werken alleen lukt met de juiste koffie, een goede lunch en fijne muziek op de achtergrond. Dat het soms héél erg stil moet zijn zodat iedereen zich kan concentreren op een belangrijke klus. En dat het minstens zo belangrijk is om na de kerstvakantie even bij elkaar te gaan zitten om alle verhalen te delen.

Wat vooral telt

En ja, je voelt hem misschien al aankomen: precies dat vind ik ontzettend inspirerend. De wil en nieuwsgierigheid om in elk mogelijk onderwerp te duiken helpen zeker mee, maar wat vooral telt is dat je je op je gemak voelt en geïnspireerd raakt door de mensen om je heen. Ik zit hier goed.

Nieuwsbrief in email inbox

Zo lezen ze je nieuwsbrief wél

Nieuwsbrieven. Wie maakt ze niet? Maar zijn ze ook effectief? Wij krijgen regelmatig de vraag: ‘Hoe zorgen we dat onze nieuwsbrief wordt gelezen en gedeeld?’ We zetten 8 quickwins voor je op een rijtje.

Contentmarketing alias journalistiek

Als student op de School voor de Journalistiek wist ik maar al te goed dat ik me niet moest ophouden met ‘de vijand’: mijn medestudenten van de afdeling Voorlichting. Want voorlichting geven, dat stond zo ongeveer gelijk aan liegen.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere