Het Amsterdamse GVB vervoert dagelijks ruim 800.000 mensen in en rond onze hoofdstad. Zo’n 3.800 medewerkers maken dit elke dag weer mogelijk met trams, bussen, metro’s en veren. GVB zocht naar een nieuwe strategie om de offline personeelskrant meer te verbinden met het digitale intranet en beide middelen sterker te positioneren. Onze partner Design Firm, een (Amsterdams) ontwerpbureau, vroeg ons gezamenlijk een contentstrategie en contentformule te ontwikkelen en dit te verwerken in een eigentijds design. We wonnen samen de aanbesteding en zijn als trotse Amsterdamse bureaus aan de slag gegaan voor deze door en door Amsterdamse klant.
De ontwikkelde strategie sluit aan op de wens van GVB om meer aandacht te hebben voor het verhaal van de medewerker. Een personeelskrant voor en door medewerkers, met als doel het creëren van betrokkenheid. In samenspraak met de redactie van de personeelskrant kreeg de vernieuwde krant een nieuwe naam: De inKrant. Iedere drie weken verschijnt er een nieuw exemplaar van De inKrant, waarvoor wij zowel content maken als aangeleverde content redigeren.
We worden door GVB uitgedaagd om als snelle nieuwsjournalisten aan het werk te gaan en krijgen een bijzonder kijkje in de keuken van dit unieke Amsterdamse vervoersbedrijf.
In opdracht van Gemeente Amsterdam schreven we het script voor een animatie over de circulaire economie. Inspirerend om te zien hoe innovatief er wordt gedacht in onze grote steden!
Experts die hun jarenlange ervaring en kennis delen met MKB’ers in ontwikkelingslanden én elkaar. Dat levert prachtige verhalen op over een bijzondere vorm van ontwikkelingswerk. PUM Senior Experts vroeg ons het bladmanagement en de contentcreatie van PUMmagazine te verzorgen.