De burgemeester van Almere tekende in november 2018 de Safe Streets overeenkomst van UN Women, om de straten veiliger te maken voor vrouwen, meisjes, LHBTI’ers en mensen met een beperking. Iedereen moet veilig over straat kunnen, ongeacht tijdstip, kledingkeuze en/of seksuele geaardheid. Gemeente Almere vroeg ons voor de conceptontwikkeling en uitvoering van een bewustwordingscampagne. Een bijzondere klus!
We ontwikkelden, samen met Enchilada, een campagne met twee doelstellingen: bewustwording en het bieden van handelingsperspectief (melden). De campagne richt zich vooral op jongeren. Uit verschillende concepten koos Gemeente Almere unaniem voor de sissende slang met de tagline ‘ssstop straatintimidatie’.
Het logo en de vormgeving zijn uitgewerkt voor verschillende middelen en kanalen. Groots is ingezet op buitenreclame met billboards, sandwichborden en wildplakposters. Ook zetten we clean graffiti in, graffiti die het milieu niet schaadt. Melden kan via de veiligebuurt app of de campagnesite www.ssstop.nl. Deze website biedt zowel informatie over straatintimidatie en cijfers, als de mogelijkheid voor slachtoffers om straatintimidatie te signaleren.
Landal GreenParks biedt haar gasten een comfortabel verblijf midden in het groen. De vakantieaanbieder deelt dan ook graag mooie verhalen…
Zorgaanbieder Amsta in Amsterdam vroeg ons te helpen bij het maken van een krant over een mooie stap voorwaarts. We adviseerden over de contentformule, voerden het bladmanagement, schreven verhalen en verzorgden de eindredactie.