Sociaal ondernemen wordt in veel branches steeds belangrijker. Maar welke stappen zet een bedrijf om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt duurzaam en kwalitatief aan werk te helpen? En hoe wordt dat zichtbaar? Dat kan met de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), ontwikkeld door onder meer Stichting PSO-Nederland en TNO. PSO informeert, stimuleert, meet en certificeert.
De doelgroep van PSO is breed: geïnteresseerde organisaties, groot en klein, gemeenten, zorginstellingen en winkels . Om duidelijk te maken waar de PSO voor staat en hoe de certificering werkt, ontwikkelden we een kort en helder animatiefilmpje. Ook schreven we de teksten voor www.pso-nederland.nl
In een aantal werksessies hielpen we gemeente Bloemendaal op weg met hun contentstrategie. Op basis hiervan geven ze met relevante content invulling aan de coalitiethema’s.
Begin 2019 ontwikkelden we een contentstrategie voor de gemeente Heemstede. Maar de ambitie van Heemstede was groter. In co-creatie met inhoudsdeskundigen werkten we de contentstrategie voor de pijler duurzaamheid na de zomer verder uit.