Bij Lamar hebben we inmiddels een flinke dosis beveiligingskennis opgedaan. We schrijven over cyber security, beveiliging op Schiphol en spreken G4S-medewerkers die trots zijn op hun werk. Dit alles – en meer – bundelden we vorig jaar in drie themamagazines. Ook nu zijn we druk met het verzamelen van frisse, mooie verhalen. Zo werken we aan een vervolg op deze succesvolle reeks. En inspireren we anderen: is zo’n magazinereeks iets voor jóuw organisatie?
Beveiligingsbedrijf G4S vroeg ons in 2019 om drie magazines te maken: G4S Cares, G4S Shares en G4S Gives. We begonnen met G4S Cares, het sociaal jaarverslag. En maakten op basis van het ontwikkelde magazine later in het jaar nog twee themamagazines.
Samen met onze samenwerkingspartner Enchilada verdiepten we ons met veel plezier in de opdracht. We ontwikkelden een contentformule en namen voor het design van de magazines de huisstijl van G4S als uitgangspunt. Door grafische elementen uit te lichten, en extra lettertypes en kleuren toe te voegen, wordt de opmaak spannend en divers.
Het thema van het eerste magazine was het jaarverslag 2018. Qua uitstraling en tone of voice staat in dit magazine de mens áchter onze veilige samenleving centraal. In G4S Cares laten mooie verhalen, projecten en fotografie het sociale gezicht van G4S zien.
Bekijk ‘m hier online.
In het tweede magazine focusten we op de kennis van G4S. In G4S Shares delen de specialisten van de G4S Academy hun kennis en ervaring met opdrachtgevers, collega’s en stakeholders. Ook klanten komen aan het woord en vertellen over hun samenwerking met G4S.
Het derde magazine van de reeks was G4S Gives: het eindejaarsnummer voor het personeel. Het concept van de voorgaande magazines vormde de basis, maar kreeg dit keer een feestelijke invulling. Omdat 2019 officieel tot het Jaar van Rembrandt is uitgeroepen én de Nachtwacht de eerste beveiligers van Nederland toont, was dit een centraal thema in de vormgeving. G4S-medewerkers vertellen in het magazine waarom ze trots zijn op hun werk.
Landal GreenParks biedt haar gasten een comfortabel verblijf midden in het groen. De vakantieaanbieder deelt dan ook graag mooie verhalen…
‘Door onderling nóg beter samen te werken, wordt de klantbeleving nóg positiever’, stelt Loyalis. Om alle collega’s te inspireren, maakten wij, samen met Enof creatieve communicatie, het Jaarmagazine ‘Iedere stap telt’.