De Amsterdamse Zorgaanbieder Amsta is een organisatie in beweging. Steeds op zoek naar verbetering en het beste voor haar cliënten, bewoners en medewerkers. Dit jaar zette de organisatie de stap naar het nieuwe Amsta. Daarbij richt zij zich op klantgroepen en geeft ruimte aan teams om nog meer zorg op maat te leveren. Wij hielpen bij het maken van een krant om alle medewerkers en relaties mee te nemen in dit avontuur. We interviewden medewerkers én cliënten. Bijzondere gesprekken met bevlogen zorgmedewerkers, ouderen en mensen met een beperking.
We adviseerden over de contentformule en voerden het bladmanagement. We schreven een groot deel van de content en zorgden met een eindredactieslag op het geheel voor één toon en schrijfstijl door de krant heen. In de ontwerpfase werkten we nauw samen met Design Firm om tekst en beeld op een goede manier samen te laten komen.
Een meetinstrument voor socialer ondernemen: hoe leg je dat uit? Met een animatiefilm en heldere webteksten.
‘Door onderling nóg beter samen te werken, wordt de klantbeleving nóg positiever’, stelt Loyalis. Om alle collega’s te inspireren, maakten wij, samen met Enof creatieve communicatie, het Jaarmagazine ‘Iedere stap telt’.