Iedereen kan schrijven, jij ook!

Schrijven: wij doen niets liever, maar we weten ook dat dit niet voor iedereen geldt. Onze schrijftrainingen-op-maat maken schrijven makkelijker én leuker. Of je nu moeite hebt met het beginnen, het uitwerken van de structuur of de eindredactie. Deze organisaties ontdekten eerder al dat schrijven absoluut geen worsteling hoeft te zijn.

 

Hartekamp Groep

De Hartekamp Groep werkt aan een zo goed mogelijk leven voor mensen met een beperking. Schrijven van teksten is een onderdeel van het dagelijks werk van staffunctionarissen, maar ze zijn daarin niet opgeleid. Dus voelt het schrijfproces soms als een worsteling en is de feedback op teksten niet altijd positief.

De Hartekamp Groep had veel baat bij de training ‘Schrijven in drie rondes’. We reikten handvatten aan voor de aanpak van het schrijfproces, de ruwe uitwerking van structuur en het finetunen van teksten in de eindredactie. Op basis van eigen materiaal, dus met veel herkenbaarheid.

 

Dutch Process Innovators
DPI ondersteunt klanten bij het schrijven van aanbestedingen, kwalitatieve documenten en plannen. Ze vroegen hulp bij het schrijfproces en bij de uitwerking van de documenten. Voor deze klant kozen we voor een op maat gemaakte training op basis van de piramidemethode van Barbara Minto. Dit is een bewezen methode om niet alleen het schrijfproces, maar vooral ook het denkproces te structureren. In twee dagdelen leerden de consultants piramidaal denken en schrijven op individueel niveau. En hoe ze op basis van de piramide goed kunnen samenwerken aan documenten.

 

Markant

Wat begon als een communicatievraag rond de effectiviteit van nieuwsbrieven leidde uiteindelijk tot de ontwikkeling van een contentstrategie voor heel Markant. 

In twee co-creatiesessies legden we de basis voor de strategie en bedachten we de contentpijlers, thema’s en onderwerpen voor de verschillende doelgroepen van Markant. Ook brachten we de kanalen en middelen van Markant in beeld en adviseerden we hoe deze efficiënt kunnen worden ingezet.

Naam en identiteit voor CodyCody

Valori Software Improvement ontwikkelde een totaalconcept gericht op groei en ontwikkeling van softwareontwikkelaars. En vroeg Lamar communicatie te helpen met het in de markt zetten van deze innovatieve aanpak.

PUMmagazine drie Oegandese vrouwen in hun atelier

Contentstrategie voor de nieuwe app PUM

PUM Netherlands senior experts besloot het papieren PUM magazine in te ruilen voor een contentgedreven app. Wij ontwikkelden de contentstrategie en werkten nauw samen met ontwerpers en bouwers. Ook verzorgen we maandelijks de content voor de app.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere