Heel Nederland vrij van zwerfafval in 2030. Dat is de droom van Stichting NederlandSchoon. Om dit te bereiken, zetten ze hun kennis en ervaring in voor meer samenwerking tussen burgers, bedrijven en gemeenten. Met de kracht van deze ‘schone driehoek’ wordt de aanpak van zwerfafval efficiënter en effectiever.
We organiseerden verschillende werksessies met het management om de koers voor het komende jaar te formuleren. We stelden veel vragen om de organisatiestrategie helder te krijgen en in de OGSM-structuur te passen. Onze rol was vooral die van vragensteller en vertaler. Om zo de doelen en acties helder te krijgen en duidelijk te formuleren.
Om de stap naar de contentstrategie te maken bepaalden we in een aparte werksessie context, doel en doelgroep van de contentstrategie op basis van de gekozen organisatiedoelen. We maakten een herindeling van de doelgroepen vanuit de rol die zij hebben. Zo kozen we onder meer intermediairs als doelgroep die als vliegwiel kunnen fungeren om mensen te enthousiasmeren voor het schoonmaken van hun buurt of omgeving.
Met de uitgangspunten van de contentstrategie in de hand haakten we de communicatieafdeling als redactie aan om de strategie verder uit te werken. We ontwikkelden een contentformule, waarbij pijlers en thema’s de basis vormen voor het verzinnen van onderwerpen. En rubrieken houvast geven voor inhoud en vorm van content. In een doorlopend proces helpen we NederlandSchoon de contentstrategie te implementeren, na te denken over contentvormen, contentmappen en het inzetten van de ideale middelen- en kanalenmix.
Voor het LUMC ontwikkelden we een wervingscampagne voor anesthesiemedewerkers. Op basis van storytelling, met de medewerkers als ambassadeurs.
Experts die hun jarenlange ervaring en kennis delen met MKB’ers in ontwikkelingslanden én elkaar. Dat levert prachtige verhalen op over een bijzondere vorm van ontwikkelingswerk. PUM Senior Experts vroeg ons het bladmanagement en de contentcreatie van PUMmagazine te verzorgen.