Geheel in lijn met hun duurzame DNA wilde PUM het papieren magazine vervangen door een contentgedreven app. Daarmee hebben de experts, ondernemers en vertegenwoordigers verhalen over succesvolle missies en programma’s altijd bij de hand. Bovendien kan de content zowel in het Nederlands als Engels worden gedeeld. Het digitale PUM-magazine staat vol met interviews, reportages en achtergrondverhalen. Zo laat PUM zien hoe de organisatie bijdraagt aan de duurzame ontwikkeling van MKB in opkomende markten. In een dertigtal landen wereldwijd.
PUM Netherlands senior experts beschikt over een netwerk van zo’n 150 vertegenwoordigers in 32 landen overal ter wereld. Zij staan rechtstreeks in verbinding met lokale ondernemers, organisaties die bedrijven ondersteunen en partners. Ongeveer 2000 Nederlandse senior experts delen op vrijwillige basis één-op-één hun kennis. Dat doen ze via kortdurende adviesmissies op de werkvloer. Ook werken verschillende partijen en experts samen in bredere programma’s.
Om het papieren magazine om te zetten naar een digitale omgeving was een nieuwe contentstrategie nodig. In twee sessies met PUM spraken we over het doel van PUM en de behoefte van de doelgroep. Ook onderwerpen als frequentie en tone of voice, en contentsoorten en –structuur kwamen aan bod. De relevante PUM-thema’s zoals incubators, (vrouwelijk) ondernemerschap, training & educatie, IMVO, voedselzekerheid, jeugdwerkgelegenheid, hulp & handel, vormen hierbij de inhoudelijke pijlers. Om de app te voorzien van up to date content maken we maandelijks vier verhalen in zowel Nederlands als Engels.
We houden interviews in verschillende talen en halen verhalen op uit de meest exotische landen. Prachtig werk, waarmee we PUM helpen de impact van de missies te delen. We zijn trots op deze bescheiden bijdrage aan het goede werk dat PUM als ngo verricht.
De PUM app is gratis verkrijgbaar en beschikbaar voor iOs en Android.
Twee vragen van basisschool Piet Hein: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen aan de slag met een campagne en de website.
MSQ, investeerder in de dakenbranche, vroeg ons een nieuwe huisstijl en een website te ontwikkelen. We pakten de klus aan met de ontwerpers van Enchilada en de techneuten van Ruby Libre. Een geslaagde samenwerking!