Taxand Nederland is een onafhankelijk belastingadvieskantoor met een compleet scala aan fiscale diensten. Het kantoor vroeg Enchilada om een nieuwe website te ontwikkelen. Enchilada schakelde ons in voor de productie van content. Een uitdagende klus!
Bezoekers van de website zijn onder meer bedrijven, ondernemers en vermogende particulieren. Niet per definitie mensen die het belastingjargon tot in de puntjes beheersen. De eerste uitdaging was dus om een balans te vinden tussen vakjargon en heldere, niet te lange online teksten. Weliswaar hebben we ervaring met schrijven voor financiële klanten, maar belastingjargon is nog een tandje lastiger. We vonden een vraagbaak in ons informele netwerk en deden veel research. Zo kwamen we tot toegankelijke omschrijvingen van de verschillende diensten, sectoren en specialismen.
Een tweede uitdaging was het content management. De website is beschikbaar in twee talen: Nederlands èn Engels. Als input ontvingen we zowel Nederlandse als Engelse bronnen. Dat vroeg om zorgvuldig content management, ook gezien de gewenste doorlooptijd van een kleine drie weken. We werkten daarbij intensief samen met onze vaste freelancer Tori Kelly, native speaker van het Engels.
Nieuwsgierig naar het resultaat? Neem een kijkje op www.taxand.nl
Begin 2019 ontwikkelden we een contentstrategie voor de gemeente Heemstede. Maar de ambitie van Heemstede was groter. In co-creatie met inhoudsdeskundigen werkten we de contentstrategie voor de pijler duurzaamheid na de zomer verder uit.
Voor Saltro maakten we samen met Enof een inspirerend magazine. Een jaarbericht dat terugblikt, maar vooral ook vooruit kijkt.