Lamar communicatie als meest aantrekkelijke werkgever … (voor Suzanne)

Zo, best spannend. Het schrijven van mijn allereerste blog. Ik werk inmiddels 6 jaar bij Lamar communicatie en mijn collega Pepijn vond dat het nu eindelijk tijd werd dat ik ook aan het schrijven ging. Als enige collega bij ons op kantoor schrijf ik niet. Ik ben namelijk de regelneef voor allerlei interne zaken, doe de boekhouding, organiseer samen met mijn collega’s onze jaarlijkse Dag van de Content en doe het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Zo regel ik onder andere dat er vacatureteksten geschreven worden voor het LUMC door onze tekstschrijvers en zorg ik ervoor dat deze teksten op vacaturebanken komen te staan. Dit is een wekelijks proces en moet administratief natuurlijk ook goed bijgehouden worden. Dat doe ik dus!

 

Randstad Award

In 2015 heeft het LUMC de Randstad Award gewonnen voor de aantrekkelijkste werkgever in de non profit sector. Super goed van ze. De volgende punten kwamen toen naar voren wat het Nederlandse publiek belangrijk vond en waarop het LUMC dus als beste gescoord heeft:

1.
2.
3.
4.
5.
Aangename werksfeer
Salaris/arbeidsvoorwaarden
Baanzekerheid
Balans werk/privé
Interessante banen
68%
67%
56%
46%
40%

 

De Randstad Award is de jaarlijkse prijs voor de aantrekkelijkste werkgevers van Nederland; gekozen door het Nederlands publiek. Dit onderzoek laat Randstad al 15 jaar uitvoeren. De respondenten (mannen en vrouwen, werkend en niet-werkend in de leeftijd van 18 tot 65 jaar) kiezen uit de 359 grootste Nederlandse organisaties de aantrekkelijkste werkgevers.

 

Lamar communicatie onder de loep

Hoor ik ook bij het gemiddelde Nederlandse publiek is dan de vraag? Want ik werk al 6 jaar bij Lamar communicatie en heb het nog steeds enorm naar mijn zin. Waarom? Nou, ik heb dus een leuke afwisselende job en krijg de vrijheid om deze op mijn manier uit te voeren (punt 5). Ik heb een vast contract met goede arbeidsvoorwaarden (punt 2 en 3). Mijn werk bij Lamar communicatie is goed te combineren met mijn drukke gezin (punt 4). En wat ik héél belangrijk vind: er hangt eigenlijk altijd een positieve vibe bij Lamar communicatie (punt 1). Verder vind ik dat alle collega’s  goed naar elkaar luisteren en dat we allemaal openstaan voor nieuwe ideeën. Maar bovenal heb ik het gevoel dat mijn collega’s veel waardering hebben voor wat ik allemaal doe. Kortom, in mijn ogen is Lamar communicatie nog steeds de aantrekkelijkste werkgever.

En oh ja, ook niet onbelangrijk is dat we uitstekende koffie schenken!

Nieuwsbrief in email inbox

Zo lezen ze je nieuwsbrief wél

Nieuwsbrieven. Wie maakt ze niet? Maar zijn ze ook effectief? Wij krijgen regelmatig de vraag: ‘Hoe zorgen we dat onze nieuwsbrief wordt gelezen en gedeeld?’ We zetten 8 quickwins voor je op een rijtje.

Hoe vind ik een eigen geluid voor mijn organisatie?

Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je bent. Een goede tone of voice is dus geen doel op zich, maar een middel om je identiteit (passend) te communiceren. Hoe bepaal je als organisatie dan jouw tone of voice?

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere