Pensioen saai en oubollig? Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties (SPW), onderdeel van APG wilde het graag eens anders doen. Daarom vroegen ze Enof in samenwerking met Lamar communicatie een verfrissend magazine met relevante content te ontwikkelen, volgens de nieuwste inzichten in neuromarketing.
‘Goed voor elkaar’ is actueel, helder en ook nog eens fijn om naar te kijken. De inhoud is gericht op elke leeftijdsgroep, maar met name de deelnemers van 30 tot 50 jaar. Dit is immers de doelgroep die zich meer in het pensioen zou moeten verdiepen. In ‘Goed voor elkaar’, wat bestaat uit een werkgevers- en een werknemersdeel, lees je over échte mensen en échte cases, met bondige informatie en concrete handvatten. Een pensioenmagazine dat nu eens niet direct op een stapel of erger: in de kattenbak verdwijnt.
Plannen voor hun pensioen vinden de meeste mensen moeilijk. Ze hebben geen idee hoeveel zij nodig hebben als ze met pensioen zijn. Bovendien schatten ze de hoogte van hun pensioen onrealistisch in. Hoe motiveer je mensen om zich meer te verdiepen in hun financiële toekomst? En hoe zet je ze aan tot actie?
Stel, je geeft een opdracht voor een tekst. Je brieft de copywriter en maakt duidelijke afspraken over wat je verwacht. Drie dagen later open je opgetogen je mailbox en wat denk je …