Bij online publiceren denk je al snel aan een magazine voor klanten. Maar ook andere publicaties zijn uitstekend geschikt om digitaal te delen. Zo publiceren wij zelf onze content in het gratis magazine Le Mag. Ter inspiratie nog wat andere voorbeelden, gemaakt met Foleon.
Organiseer je een evenement? Stuur een digitaal magazine naar de deelnemers. Zo laat je hen weten wat er op het programma staat en wek je hun interesse. Ook voor het verslag achteraf is een digitaal magazine een goed instrument. Met foto’s, video’s en links naar de presentaties.
Een online corporate magazine is een goede manier om klanten op de hoogte te houden van interessante ontwikkelingen in de sector. Bovendien kun je in het magazine nieuwe producten en diensten onder de aandacht te brengen.
Inspireer bestaande en potentiële klanten met een online magazine. Bied lezers interessante inhoud aan, gebruik testimonials en laat de toepassing van producten zien. Ideaal voor het bouwen van je merk en het creëren van loyaliteit. Pagina’s uit een online magazine kunnen ook gemakkelijk gedeeld worden.
Met een periodieke nieuwsbrief met veel foto’s en video’s informeer je klanten en medewerkers. Bovendien genereer je verkeer naar je website. Zo’n nieuwsbrief hoeft niet eens heel veel content te bevatten. Zes of acht pagina’s zijn al voldoende!
Een uitnodigend personeelsblad met fantastische foto’s en video’s helpt om de loyaliteit van de werknemers te vergroten.
Een jaarverslag in digitale vorm is ideaal. Het bevat niet alleen veel visuele content, maar ook audio (podcasts!) en video. Zo presenteer je op een aantrekkelijke manier waar je bedrijf voor staat, wat er is bereikt en wat de verwachtingen zijn.
Met een digitale productcatalogus bereik je gemakkelijker je doelgroep. Niet alleen kun je de catalogus voorzien van handige bestelformulieren, ook kunnen lezers direct doorklikken naar de website om de producten te bestellen. Updaten van de catalogus is simpel en snel gedaan.
Met een digitaal whitepaper claim je je autoriteit, door kennis te delen. Door het whitepaper achter een aanvraagformulier te plaatsen, kun je bovendien leads genereren.
Authenticiteit, het woord lijkt aan impact in te boeten. Want claimt niet elk merk en elke organisatie tegenwoordig authentiek te zijn? En wat verstaan we daar eigenlijk onder? Zoiets als ‘bij jezelf blijven’. Maar dat blijkt nog niet altijd even makkelijk.
Tijdens het lezen van de recensie hoor ik ‘You’ve got this strange effect on me’ door mijn hoofd spoken. Een nummer dat goed past bij het groteske sprookje van Damien Hirst.