Of we tijdelijk redacteuren konden detacheren, was de vraag van het LUMC. Natúúrlijk kan dat, was ons antwoord. Want Lamar communicatie levert contentkrachten op bestelling. Bijvoorbeeld als er tijdelijk extra handjes nodig zijn om content te creëren voor een nieuwe website, magazine, jaarverslag of vacatures.
Lamar communicatie werkt al jaren samen met het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Ons mediaopperhoofd Suzanne verzorgt de plaatsingen van vele LUMC-vacatures. Daarnaast helpen we bij het schrijven van vacatureteksten. Een grote organisatie als het LUMC heeft een constante stroom van nieuwe vacatures.
Nu de Nederlandse economie op volle toeren draait, wordt het voor het LUMC steeds moeilijker om voornamelijk alle zorggerelateerde vacatures vervuld te krijgen. Zoals de Telegraaf onlangs in de welbekende chocoladeletters al kopte: ‘WERKNEMERS ZIJN OP’. Tijd voor actie dus. Om potentieel nieuwe medewerkers zo goed mogelijk te informeren, werkt het LUMC hard aan een nieuw vacatureportaal. Naast vlot geschreven vacatureteksten, biedt dit nieuwe portaal ruimte aan verschillende contentvormen. Mooie beelden, interviews met medewerkers, video’s en natuurlijk de bijbehorende social media campagnes. Een goed initiatief, maar ook veel werk.
Gelukkig waren daar de contentkrachten van Lamar communicatie. De afgelopen 5 maanden reisde Judith elke maandag af naar Leiden, terwijl Pepijn op woensdag in forenzenmodus ging. En dat beviel goed. Judith: ‘Omdat ik wekelijks aanwezig was heb ik af en toe kunnen sparren over de opzet van het nieuwe vacatureportaal. Ook hebben we formats opgesteld om zo goed mogelijk informatie op te halen bij de vacaturehouders. En natuurlijk lagen er elke week véél vacatureteksten op ons te wachten.’
Pepijn: ‘Ik vond het een leuke afwisseling om één keer per week naar Leiden af te reizen. We zijn door het LUMC met open armen ontvangen en dat heeft ervoor gezorgd dat Judith en ik de afgelopen maanden een hoop werk hebben kunnen verzetten. Van de berichten over de krapte op de arbeidsmarkt in de zorg is geen woord gelogen. Het leek wel of er elke week meer vacatures waren. Naast het schrijven van vacatureteksten, heb ik veel geleerd van de interviews met de LUMC-medewerkers. Die gesprekken hebben ervoor gezorgd dat ik me nóg beter kan inleven in mijn werkzaamheden voor het LUMC. En dat verbetert natuurlijk weer mijn contentkracht.’
Stel je hebt een contentstrategie verzonnen die gaat helpen om de organisatiedoelen te verwezenlijken. En je hebt bedacht welke communicatiemiddelen je online en offline gaat inzetten. Alles staat in de steigers en nu volgt de volgende uitdaging: relevante content maken voor je doelgroep.
Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je bent. Een goede tone of voice is dus geen doel op zich, maar een middel om je identiteit (passend) te communiceren. Hoe bepaal je als organisatie dan jouw tone of voice?