Een heldere informatiearchitectuur, met de content als uitgangspunt, is de eerste stap op weg naar een gebruiksvriendelijke website. Logisch, vinden wij. Toch wordt er in de praktijk meestal niet zo gewerkt. Al voordat alle content is geïnventariseerd, zijn de eerste mockups van het design gepresenteerd.
Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te vertellen? Denk dan eerst na over je strategie. En plan vervolgens je activiteiten, zodat je ze goed kunt managen.
Wij zijn van de content, zoals andere bureaus van de vorm zijn. We werken graag samen, zodat vorm en inhoud elkaar naadloos versterken.
Stel, je geeft een opdracht voor een tekst. Je brieft de copywriter en maakt duidelijke afspraken over wat je verwacht. Drie dagen later open je opgetogen je mailbox en wat denk je …
Iets moeilijks snel en glashelder uitleggen? Dat is wat we doen in Klip&klaar-filmpjes. In ons eigen Klip&klaar-filmpje laten we zien hoe we dat aanpakken.
Animaties zijn ideaal om de essentie van een moeilijk onderwerp snel over te brengen. Dat begint met een goed script, van maximaal 240 woorden. Of het nu over pensioenen, het Nederlands Kiesstelsel of de ziekte van Lyme gaat: elk onderwerp is gemakkelijk uit te leggen in 1 of 2 minuten.
Louise Cornelis is zelfstandig tekst- en communicatie-adviseur. Ze helpt schrijvende professionals in organisaties betere teksten te maken. Door training, coaching, tekstadvies en redactie. Louise traint onder meer Haagse ambtenaren in het resultaatgericht rapporteren, samen met Lyanne. Bij een kop koffie spraken ze over nut en noodzaak van schrijftrainingen.
Als student op de School voor de Journalistiek wist ik maar al te goed dat ik me niet moest ophouden met ‘de vijand’: mijn medestudenten van de afdeling Voorlichting. Want voorlichting geven, dat stond zo ongeveer gelijk aan liegen.
Stel je hebt een contentstrategie verzonnen die gaat helpen om de organisatiedoelen te verwezenlijken. En je hebt bedacht welke communicatiemiddelen je online en offline gaat inzetten. Alles staat in de steigers en nu volgt de volgende uitdaging: relevante content maken voor je doelgroep.
Victor Lamme over de zin en onzin van transparantie in pensioencommunicatie en het belang van vertrouwen.