Een digitaal magazine, jaarverslag of event paper is écht iets anders dan een website of bladerbare pdf. Zo kent een digitale publicatie een heldere navigatie, bevat het minder afleiding en kun je het voorzien van relevante, gepersonaliseerde inhoud.
Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle inhoud. Zonder strategie is de kans dat je content ráák is klein. Maar een strategie is veel werk toch? Nee hoor, dat kan gewoon op een bierviltje.
Verhalen blijven beter in ons brein kleven dan feiten en cijfers. Steeds meer organisaties willen daarom ‘iets’ met storytelling. Gaat dit altijd goed? Nou nee, bedrijven kunnen behoorlijk de plank misslaan. De 5 don’ts van storytelling.
Al een aantal keer verzorgde Koosje de eindredactie van ‘In the Pocket’, het jaarlijks magazine van Rabobank Utrecht voor eerstejaars studenten. Alle content voor het magazine wordt bedacht en geschreven door de studenten zelf.
Voor veel (té veel) mensen die bijna met pensioen gaan, is het aanvragen ervan één groot abracadabra. SPW besloot de tegenaanval in te zetten met het toegankelijke én inhoudelijke themanummer ‘Bijna met pensioen’.
Haal méér uit je content én zorg dat je zorgvuldig gemaakte content gevonden wordt. Dat doe je met contentmappen. Wij geven je met een workshop de tools in handen om zelf aan de slag te gaan.
Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.
Voor Consolidated ontwikkelden we een bannercampagne met als doel meer demo-aanvragen voor Dakota, het online platform voor dakmanagement.
Schrijven voor het web lastig? Niet als je onze tips voor focus en structuur van een webpagina volgt.
Gerry McGovern was op 18 april jl. in Nederland voor een masterclass Measuring the Online Customer Experience en wij waren erbij.