video, camera, animatie

In 60 seconden tot de kern

In deze tijd van snel, sneller, snelst zijn animaties ideaal om een moeilijk onderwerp makkelijk uit te leggen.  Klip&klaar-filmpjes zijn succesvolle animaties, die in één minuut tot de kern van een onderwerp, service of product gaan. Het Klip&klaar-concept is ontwikkeld door Enof creatieve communicatie uit Utrecht. Lamar communicatie schrijft, als vaste contentpartner van Enof, de scripts voor de animatie en de voice over.

Hoe gaan we aan het werk?

Dat begint met het ophalen van de briefing, waarbij we net zo lang doorvragen tot we de essentie te pakken hebben. Dat moet wel, want de voice over voor een animatie van 1 minuut telt slechts 120 woorden. Best uitdagend dus als je wilt uitleggen hoe het Nederlandse kiesstelsel in elkaar zit, waarom we steeds later met pensioen kunnen of wat CO2-neutraal werken precies is. Er zijn inmiddels honderden Klip&klaar-filmpjes gemaakt voor een bonte verzameling opdrachtgevers. Hieronder een kleine selectie.

Wil je meer weten over de aanpak voor een Klip&klaar-film? Bekijk dan hier ’t he making of..’

 

Met je verhaal de plank misslaan

Verhalen blijven beter in ons brein kleven dan feiten en cijfers. Steeds meer organisaties willen daarom ‘iets’ met storytelling. Gaat dit altijd goed? Nou nee, bedrijven kunnen behoorlijk de plank misslaan. De 5 don’ts van storytelling.

Denk als een magazinemaker

Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere