Niet iedereen toont zich even geïnteresseerd in zijn of haar pensioen. Niet omdat het onbelangrijk is (salaris voor later!), maar omdat de complexe materie weinig gebruiksvriendelijk aan de man wordt gebracht. Dat moet anders, dachten ze bij Blue Sky Group, de pensioenuitvoerder van onder andere de KLM Pensioenfondsen.
In samenwerking met ontwerpbureau FRISSEWIND ontwikkelde Lamar communicatie het magazine ‘Focus’. We maakten drie varianten voor de drie verschillende doelgroepen binnen KLM. Op deze manier krijgt iedereen – van technisch medewerker tot piloot en van stewardess tot bestuursvoorzitter – de juiste pensioeninformatie in een passende context en tone of voice aangeboden. In Focus lees je op een toegankelijke manier over jouw pensioen, aan de hand van human interest, life events, veranderende wetgeving en zelfs beleggingsresultaten.
Schrijven: wij doen het elke dag. Maar ook bij ons gaat dat niet vanzelf. Tussen een leeg scherm en een perfecte tekst zitten ten minste 5 stappen.
Verhalen blijven beter in ons brein kleven dan feiten en cijfers. Steeds meer organisaties willen daarom ‘iets’ met storytelling. Gaat dit altijd goed? Nou nee, bedrijven kunnen behoorlijk de plank misslaan. De 5 don’ts van storytelling.