Niet iedereen toont zich even geïnteresseerd in zijn of haar pensioen. Niet omdat het onbelangrijk is (salaris voor later!), maar omdat de complexe materie weinig gebruiksvriendelijk aan de man wordt gebracht. Dat moet anders, dachten ze bij Blue Sky Group, de pensioenuitvoerder van onder andere de KLM Pensioenfondsen.
In samenwerking met ontwerpbureau FRISSEWIND ontwikkelde Lamar communicatie het magazine ‘Focus’. We maakten drie varianten voor de drie verschillende doelgroepen binnen KLM. Op deze manier krijgt iedereen – van technisch medewerker tot piloot en van stewardess tot bestuursvoorzitter – de juiste pensioeninformatie in een passende context en tone of voice aangeboden. In Focus lees je op een toegankelijke manier over jouw pensioen, aan de hand van human interest, life events, veranderende wetgeving en zelfs beleggingsresultaten.
Hoe maak je relevante content mét samenhang? Door te denken als een magazinemaker. Zo zorg je voor een rode draad in jouw contentmarketing en vertel je een verhaal dat jouw publiek echt raakt. Hoe je dat doet? Door aan de slag te gaan met een plan. Kruip in het hoofd van de hoofdredacteur.
‘Alles heeft een ritme’, zongen de meiden van Frizzle Sizzle in 1986 op het Eurovisie Songfestival. En dat is ook precies hét mantra voor het maken van een magazine. Zonder lekker bladritme wordt je magazine een folder of een jaarverslag. Maak daarom een goede plank en laat je blad swingen.