Basisschool Piet Hein in Amsterdam-Oost stelde ons twee leuke vragen: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen met onze samenwerkingspartner Enchilada aan de slag met creatieve brainstormsessies, bouwden een frisse nieuwe site én schakelden de hulp van ouders en leerlingen in voor de wervingscampagne.
Uit de creatieve sessies met leerkrachten en ouders kwamen vier duidelijke pijlers naar boven waar de school zich op wilde presenteren: open, betrouwbaar, origineel en persoonlijk. Mooie waarden waar we in nauwe samenwerking met de directie verdere invulling aan hebben gegeven. Het verhaal van Piet Hein kreeg vorm op de nieuwe site die niet alleen fris en inspirerend is, maar ook heel functioneel en overzichtelijk voor nieuwe ouders die zich oriënteren op een school voor hun kind.
Samen met Enchilada hebben we de site visueel ontworpen, technisch gerealiseerd en voorzien van relevante content. We hebben nieuwe content geschreven, delen gemigreerd en herschreven of opgeschoond. De site is makkelijk in onderhoud zodat medewerkers zelf content kunnen plaatsen en bijwerken. Uiteraard sluit de site ook helemaal aan bij de nieuwe positionering, en de look & feel van Basisschool Piet Hein.
Bij de lancering van de site zijn we ook gestart met de campagne om nieuwe leerlingen te werven. Hierbij hebben we de hulp van leerlingen ingeschakeld voor de feestelijke opening van de site op school. De ouders vroegen we voor het verspreiden van flyers in de buurt en om de school te tippen aan mensen die ze kennen. Er is lange tijd een wachtlijst geweest, het is dus goed om breed te delen dat er weer plek is.
Het resultaat is een gloednieuwe website voor Piet Hein met een nieuwe look en zowel praktische als inspirerende content. Plus een lopende campagne om nieuwe leerlingen te werven.
Benieuwd? Bekijk het resultaat hier.
Heel Nederland vrij van zwerfafval in 2030. Dát is de droom van Stichting NederlandSchoon. Samen met directie en communicatie ontwikkelden we in een aantal werksessies de contentstrategie die gaat helpen om deze droom waar te maken.
Heel Nederland zwerfafvalvrij in 2030. Dat is de doelstelling van Nederland Schoon. Om dit te bereiken, werkt de organisatie intensief samen met gemeenten. Wij maakten een inspirerend magazine om wethouders en afvalexperts over het programma te informeren.