Wil je content maken waar je doelgroep echt iets aan heeft en die volop gedeeld en geliked wordt? Focus dan op de ‘sweet spot’. Dat is waar jouw ervaring en toegevoegde waarde overlappen met de behoeftes en belangstelling van je doelgroep. Verdiep je dus nog voor je één letter op papier zet éérst in de klantreis van je doelgroep!
Dit schema schetst een mooi voorbeeld van niet-relevante content op een universiteitswebsite (bron: Randall Munroe). Wat zoeken mensen en wat vinden ze? Als de ‘sweet spot’ slechts de naam van je bedrijf is, doe je echt iets verkeerd. Helaas staan nog heel veel organisaties in deze zend-stand. Ze weten heel goed wat hun eigen sterke punten zijn, maar zit hun publiek daar ook op te wachten?
Heb je veel kennis in huis en wil je die delen met je klanten? Of wil je jouw doelgroep enthousiast maken voor jouw product, door verhalen en belevenissen van anderen te vertellen? Denk dan eerst na over je strategie. En plan vervolgens je activiteiten, zodat je ze goed kunt managen.
De deur zwaaide open en daar stond hij, met in zijn hand een druipend natte mannenonderbroek. Wij hadden braaf zitten wachten in het leslokaal en keken nu met lichte schrik zijn kant op..