Wil je content maken waar je doelgroep echt iets aan heeft en die volop gedeeld en geliked wordt? Focus dan op de ‘sweet spot’. Dat is waar jouw ervaring en toegevoegde waarde overlappen met de behoeftes en belangstelling van je doelgroep. Verdiep je dus nog voor je één letter op papier zet éérst in de klantreis van je doelgroep!
Dit schema schetst een mooi voorbeeld van niet-relevante content op een universiteitswebsite (bron: Randall Munroe). Wat zoeken mensen en wat vinden ze? Als de ‘sweet spot’ slechts de naam van je bedrijf is, doe je echt iets verkeerd. Helaas staan nog heel veel organisaties in deze zend-stand. Ze weten heel goed wat hun eigen sterke punten zijn, maar zit hun publiek daar ook op te wachten?
Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle inhoud. Zonder strategie is de kans dat je content ráák is klein. Maar een strategie is veel werk toch? Nee hoor, dat kan gewoon op een bierviltje.
Wij zijn van de content, zoals andere bureaus van de vorm zijn. We werken graag samen, zodat vorm en inhoud elkaar naadloos versterken.