De burgemeester van Almere tekende in november 2018 de Safe Streets overeenkomst van UN Women, om de straten veiliger te maken voor vrouwen, meisjes, LHBTI’ers en mensen met een beperking. Iedereen moet veilig over straat kunnen, ongeacht tijdstip, kledingkeuze en/of seksuele geaardheid. Gemeente Almere vroeg ons voor de conceptontwikkeling en uitvoering van een bewustwordingscampagne. Een bijzondere klus!
We ontwikkelden, samen met Enchilada, een campagne met twee doelstellingen: bewustwording en het bieden van handelingsperspectief (melden). De campagne richt zich vooral op jongeren. Uit verschillende concepten koos Gemeente Almere unaniem voor de sissende slang met de tagline ‘ssstop straatintimidatie’.
Het logo en de vormgeving zijn uitgewerkt voor verschillende middelen en kanalen. Groots is ingezet op buitenreclame met billboards, sandwichborden en wildplakposters. Ook zetten we clean graffiti in, graffiti die het milieu niet schaadt. Melden kan via de veiligebuurt app of de campagnesite www.ssstop.nl. Deze website biedt zowel informatie over straatintimidatie en cijfers, als de mogelijkheid voor slachtoffers om straatintimidatie te signaleren.
Begin 2019 ontwikkelden we een contentstrategie voor de gemeente Heemstede. Maar de ambitie van Heemstede was groter. In co-creatie met inhoudsdeskundigen werkten we de contentstrategie voor de pijler duurzaamheid na de zomer verder uit.
Twee vragen van basisschool Piet Hein: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen aan de slag met een campagne en de website.