Campagne straatintimidatie voor Almere

De burgemeester van Almere tekende in november 2018 de Safe Streets overeenkomst van UN Women, om de straten veiliger te maken voor vrouwen, meisjes, LHBTI’ers en mensen met een beperking. Iedereen moet veilig over straat kunnen, ongeacht tijdstip, kledingkeuze en/of seksuele geaardheid. Gemeente Almere vroeg ons voor de conceptontwikkeling en uitvoering van een bewustwordingscampagne. Een bijzondere klus!

SSSTOP.nl

We ontwikkelden, samen met Enchilada, een campagne met twee doelstellingen: bewustwording en het bieden van handelingsperspectief (melden). De campagne richt zich vooral op jongeren. Uit verschillende concepten koos Gemeente Almere unaniem voor de sissende slang met de tagline ‘ssstop straatintimidatie’.

 

 

Het logo en de vormgeving zijn uitgewerkt voor verschillende middelen en kanalen. Groots is ingezet op buitenreclame met billboards, sandwichborden en wildplakposters. Ook zetten we clean graffiti in, graffiti die het milieu niet schaadt. Melden kan via de veiligebuurt app of de campagnesite www.ssstop.nl. Deze website biedt zowel informatie over straatintimidatie en cijfers, als de mogelijkheid voor slachtoffers om straatintimidatie te signaleren.

Loyalis Jaarmagazine klantbeleving

‘Door onderling nóg beter samen te werken, wordt de klantbeleving nóg positiever’, stelt Loyalis. Om alle collega’s te inspireren, maakten wij, samen met Enof creatieve communicatie, het Jaarmagazine ‘Iedere stap telt’.

Pensioencommunicatie saai? Nee hoor!

Een campagne voor Stichting Pensioenfonds Achmea moet deelnemers aan het fonds stimuleren om regelmatig te checken hoe hun pensioen ervoor staat.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere