MSquared, de holding waar onze klant Consolidated bij hoort, wilde een nieuwe website ontwikkelen. De organisatie investeert in bedrijven die actief zijn in de aanleg en het onderhoud van daken. Een innovatieve bedrijf, dat gelooft in de kracht van samenwerking en synergie.
MSQ had geen uitgesproken eigen huisstijl. Dus voor we aan de slag gingen met het ontwikkelen van de website, stelden we voor een logo en huisstijl te ontwerpen, In de geest van MSQ zochten ook wij samenwerking voor deze opdracht. Enchilada, het bureau van onze eigen huisstijl, tekende voor het ontwerp, Ruby Libre verzorgde de technische realisatie van de WordPress-site. Wij voegden onze expertise als strategische contentspecialist en projectmanagers toe. In co-creatie zorgden we voor een geslaagd project.
We startten met een aantal strategische sessies met de directie van MSQ. Daarin praatten we dóór over de positionering van MSQ binnen de dakenbranche en marktontwikkelingen. Ook de samenstelling van het portfolio en de rol als strategisch sparringpartner kwamen aan de orde. Op basis van de sessies besloot de directie onder meer de voormalige naam MSquared in te wisselen voor het krachtiger MSQ. De pay-off werd ‘Ondernemend in daken‘. Uit een aantal ontwerprondes volgde het nieuwe logo van MSQ: een gestileerde vogel in twee kleuren blauw.
Als familiebedrijf met diepe wortels in de dakenbranche biedt MSQ de bedrijven waarin ze investeren concrete ondersteuning. Niet alleen recruitment en gezamenlijke inkoop, maar ook financiering en backoffice-activiteiten. Door de nieuwe website profileert MSQ zich duidelijk en laat zien waar ze als holding voor staat. De vogel in het logo staat symbool voor hoe MSQ vanuit vogelperspectief naar de bedrijven en de branche als geheel kijkt. Een vogel ziet de daken van huizen en gebouwen van bovenaf. MSQ heeft het overzicht, ontdekt kansen en ziet voorbij de horizon een toekomst vol mogelijkheden.
Bekijk hier de website msq.nl
Straatintimidatie: dat doe je niet, vinden ze bij Gemeente Almere. Daarom vroegen ze ons een publiekscampagne te ontwikkelen met als doel het melden van straatintimidatie.
Twee vragen van basisschool Piet Hein: de school opnieuw positioneren met een nieuwe website én nieuwe leerlingen werven. Wij gingen aan de slag met een campagne en de website.