Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:
Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.
8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.
Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.
Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.
Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.
Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.
Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.
Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Foleon.
Met je tone of voice laat je jouw doelgroep in woorden en tekst ervaren, wie of wat voor organisatie je bent. Een goede tone of voice is dus geen doel op zich, maar een middel om je identiteit (passend) te communiceren. Hoe bepaal je als organisatie dan jouw tone of voice?
Gerry McGovern was op 18 april jl. in Nederland voor een masterclass Measuring the Online Customer Experience en wij waren erbij.