Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:
Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.
8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.
Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.
Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.
Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.
Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.
Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.
Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Foleon.
Het vervelende van dingen die je vooral niet moet doen, is dat het – al is het nog zo waar – betuttelend overkomt én vervolgens ook nog eens niet blijft plakken in je bovenkamer. Benoem daarom altijd meteen dátgene waarvan je wilt dat je lezers het wél onthouden of doen.
Suzanne verzorgt het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het LUMC. In haar debuutblog vertelt ze over haar werkzaamheden voor het LUMC én neemt ze het werkgeverschap van Lamar communicatie onder de loep.