Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:
Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.
8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.
Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.
Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.
Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.
Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.
Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.
Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Foleon.
Schrijven voor het web lastig? Niet als je onze tips voor focus en structuur van een webpagina volgt.
Tijdens het lezen van de recensie hoor ik ‘You’ve got this strange effect on me’ door mijn hoofd spoken. Een nummer dat goed past bij het groteske sprookje van Damien Hirst.