Je contentstrategie op een bierviltje

Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud. Met als doel een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken of te behouden en deze uiteindelijk in beweging te krijgen. Zonder strategie is de kans dat je content ráákt klein. Besteed daarom altijd eerst veel aandacht aan het uitwerken van je strategie.

 

Denk eerst goed na over het doel dat je met je content wilt bereiken. Bepaal vervolgens je doelgroep en verdiep je vooral in alles wat zíj willen weten. Denk na over een passende tone of voice en bepaal ten slotte je kernboodschap. Pas als je deze basis hebt gelegd, kun je gericht nadenken over je contentformule en passende content.

 

Om je contentstrategie vast te leggen en te delen met je team ontwikkelden we een heel handig hulpmiddel. Hoewel het iets groter is dan dat, noemen we het ‘de contentstrategie op een bierviltje’. We delen het graag met je.

 

Wil jij meer weten over het opstellen van een contentstrategie? Bekijk dan ons gratis online magazine Le Mag.

Pensioencommunicatie

Pensioencommunicatie in 60 seconden

Informatie over je pensioen of een nieuwe pensioenregeling uitleggen kan ook kort en bondig. Kijk maar!

Haal méér uit je content met de workshop contentmappen

Haal méér uit je content én zorg dat je zorgvuldig gemaakte content gevonden wordt. Dat doe je met contentmappen. Wij geven je met een workshop de tools in handen om zelf aan de slag te gaan.

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere