Al een aantal keer verzorgden we de eindredactie van In the Pocket, het jaarlijks magazine van Rabobank Utrecht voor eerstejaars studenten.
Alle content voor het magazine wordt bedacht en geschreven door de studenten zelf. Koosje: ‘De ene student heeft meer schrijftalent dan de andere. Dus de enthousiaste redactieraad levert allerlei teksten van verschillend niveau aan. In de eindredactie zorg ik ervoor dat de teksten dezelfde tone of voice en frisheid krijgen. Ook maak ik ze geschikt voor het magazine, door ze op lengte te brengen en sprekende koppen en tussenkoppen te verzinnen.’ Enof uit Utrecht tekende voor de vormgeving van het magazine.
Rabobank Utrecht wil met het magazine ‘In the Pocket’ klantenbinding creëren als onderdeel van de communicatiestrategie voor studenten: ‘Levenslang financieel partner’. Het staat boordevol leuke en nuttige (financiële) informatie waar de student gedurende zijn hele studententijd gebruik van kan maken. De studenten laten zien welke financiële issues zij ervaren als ze starten met studeren, maar vertellen ook hoe het er bij hen in het studentenhuis of in Utrecht aan toe gaat.
Een contentstrategie legt de basis voor het creëren en distribueren van waardevolle inhoud. Zonder strategie is de kans dat je content ráák is klein. Maar een strategie is veel werk toch? Nee hoor, dat kan gewoon op een bierviltje.
Schrijven is ons werk en onze passie. Ook al líjkt een stuk er bij ons zo uit te rollen, iedere tekst schrijven we in drie rondes. En dat werkt heel effectief. We leggen je uit hoe je te werk gaat..