Oude typemachine als symbool voor digitaal publiceren

7 voordelen van digitaal publiceren

Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:

 

Je communiceert sneller

Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.

 

Je hoeft niet per se véél content te maken

8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.

 

Je krijgt meer inzicht in je doelgroep

Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.

 

Je bespaart kosten

Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.

 

Je communiceert duurzamer

Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.

 

Je verhoogt de conversie

Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.

 

Je kunt content personaliseren

Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.

 

Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Foleon.

Jan Theeuwes van de VU: ‘Hoe unieker het beeld, hoe meer we geneigd zijn te reageren’

Jan Theeuwes, Professor Cognitieve Psychologie aan de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam, houdt zich dagelijks bezig met onderzoek naar hoe wij onze aandacht richten in de visuele wereld. Dat beeld meer impact heeft dan tekst is bekend. Je onthoudt 20% van wat je leest en 80% van wat je ziet. Binnen de communicatie en marketing maken professionals veelvuldig gebruik van die kennis.

39 doelen van contentmarketing (en er zijn er méér …)

Contentmarketing zonder doel is als een schip zonder koers. Als je geen doel hebt, vliegt je content alle kanten op. De verplichte stap 1 in je contentstrategie is dus: wat wil je bereiken met je content?

Contact

H.J.E. Wenkebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 760 26 70
info@mediatic.eu

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
En ontvang de beste content over content in je mailbox!
ErrorHere