Digitaal publiceren heeft veel voordelen. De zeven belangrijkste:
Online publicaties kunnen sneller worden ontwikkeld en gepubliceerd. Bovendien kun je de content aanpassen ná het publiceren. Zo blijft alle content actueel.
8 à 10 onderwerpen is al voldoende. Een special, whitepaper of themanummer leent zich bij uitstek voor een digitale publicatie.
Elk magazine biedt inzicht in gebruikersgedrag. Bezoekduur per pagina, scroldiepte, exits: alles wordt gemeten. Met de verkregen informatie speel je vervolgens goed in op de behoefte van je lezers.
Er zijn geen drukkosten en bijna geen distributiekosten. Als eenmaal vaste templates zijn opgezet (bladformule), kun je ook op vormgeving besparen.
Een online magazine is duurzaam. Je spaart het milieu door geen papier, inkt en plastic seal te gebruiken.
Vanuit een online magazine is de stap naar een bestelling, informatie-aanvraag of inschrijving snel gemaakt.
Gebaseerd op het gedrag van je lezers kun je de content personaliseren en deze vervolgens aanpassen aan hun behoeftes.
Lees hier het interview met Daan Reijnders, oprichter van Foleon.
Contentmarketing helpt bij het laden van je merk en het opbouwen van naamsbekendheid, herkenbaarheid en autoriteit. Maar alleen als je authentiek bent. Tim Daalderop vertelt in deze video waarom.
Bijna 7 jaar heb ik met véél plezier bij Lamar communicatie gewerkt. Maar nu is het tijd om iets anders en nieuws te gaan doen. Mijn allerlaatste uurtje aan het bureau besteed ik aan het terugzoeken van mijn allereerste blog bij Lamar.