Het pensioen is in beweging. Pensioencommunicatie moet duidelijker, toegankelijker en vooral: aanzetten tot actie wanneer het nog kan. Deelnemers, slapers en bijna-gepensioneerden moeten weten dat het pensioen niet iets is wat ze overkomt, maar een secundaire arbeidsvoorwaarde waar ze zelf ook nog invloed op hebben.
Vanaf 1 juli 2016 is het Pensioen 1-2-3 wettelijk verplicht. Het Pensioen 1-2-3 geeft nieuwe en bestaande deelnemers gelaagde informatie over hun pensioenregeling: op hoofdlijnen, met toelichting op de hoofdlijnen of gedetailleerd. Voor een groot pensioenfonds verwerkten wij deze drietrapsraket in alle teksten, tijdens de complete contentmigratie naar hun nieuwe site en in de eindredactie op 250 klantbrieven.
Stel, je geeft een opdracht voor een tekst. Je brieft de copywriter en maakt duidelijke afspraken over wat je verwacht. Drie dagen later open je opgetogen je mailbox en wat denk je …
Suzanne verzorgt het projectmanagement voor de afdeling Arbeidsmarktcommunicatie van het LUMC. In haar debuutblog vertelt ze over haar werkzaamheden voor het LUMC én neemt ze het werkgeverschap van Lamar communicatie onder de loep.