Het pensioen is in beweging. Pensioencommunicatie moet duidelijker, toegankelijker en vooral: aanzetten tot actie wanneer het nog kan. Deelnemers, slapers en bijna-gepensioneerden moeten weten dat het pensioen niet iets is wat ze overkomt, maar een secundaire arbeidsvoorwaarde waar ze zelf ook nog invloed op hebben.
Vanaf 1 juli 2016 is het Pensioen 1-2-3 wettelijk verplicht. Het Pensioen 1-2-3 geeft nieuwe en bestaande deelnemers gelaagde informatie over hun pensioenregeling: op hoofdlijnen, met toelichting op de hoofdlijnen of gedetailleerd. Voor een groot pensioenfonds verwerkten wij deze drietrapsraket in alle teksten, tijdens de complete contentmigratie naar hun nieuwe site en in de eindredactie op 250 klantbrieven.
Nederland gaat er prat op een handelsnatie te zijn. Daar zijn we trots op en we varen er economisch wel bij. Maar soms kun je jezelf ook té goed verkopen…
Schrijven voor het web lastig? Niet als je onze tips voor focus en structuur van een webpagina volgt.