Het pensioen is in beweging. Pensioencommunicatie moet duidelijker, toegankelijker en vooral: aanzetten tot actie wanneer het nog kan. Deelnemers, slapers en bijna-gepensioneerden moeten weten dat het pensioen niet iets is wat ze overkomt, maar een secundaire arbeidsvoorwaarde waar ze zelf ook nog invloed op hebben.
Vanaf 1 juli 2016 is het Pensioen 1-2-3 wettelijk verplicht. Het Pensioen 1-2-3 geeft nieuwe en bestaande deelnemers gelaagde informatie over hun pensioenregeling: op hoofdlijnen, met toelichting op de hoofdlijnen of gedetailleerd. Voor een groot pensioenfonds verwerkten wij deze drietrapsraket in alle teksten, tijdens de complete contentmigratie naar hun nieuwe site en in de eindredactie op 250 klantbrieven.
Neuromarketing laat zien dat we het grootste deel van onze koopbeslissingen nemen op basis van intuïtie. Wat kunnen wij daar als contentmakers mee?
Wij zijn geen trainingsbureau. Maar we delen wel graag onze passie en kennis over contentcreatie. De contentcoach noemen we dat. Zo maken we het onze klanten gemakkelijker om zelf content te maken en te delen. De contentformule, de brug tussen strategie en creatie, geeft ons handvatten voor workshops op maat.